27 Jan Teinien internet

Teinit ovat siitä hauskoja, että käyttävät mediaa hyvin eri tavalla kuin varttuneemmat kansalaiset. Tästä syystä teinit ovatkin erityisen kiinnostava ryhmä markkinoijalle. He ovat nimittäin edelläkävijöitä, suunnannäyttäjiä ja nopeita omaksujia. Vaikkakin ostovoima ei ole suurin mahdollinen, priorisoivat he hankintojaan hassusti ja tekevät myös kalliita ostoksia – brändillä on väliä. Rahoitus tulee vanhemmilta ja rahasta suurin osa menee ruokaan, vaatteisiin ja hygieniatuotteisiin. Nosteessa ovat mm. Victoria`s Secret, Abercrombie & Fitch ja Hollister. Medioista mieluisin on Instagram.

Jos pääset teinien sydämiin, pysyt siellä pitkään, muistot eivät hälvene hetkessä. Moni ei pysy kuitenkaan teininä ikuisesti. Nykyiset 13-19 -vuotiaat muuttuvat yleisesti tulevan 10 vuoden kuluessa täysin erilaisiin kuluttajamuotteihin. Miksi et siis kontaktoisi jo nyt tulevia asiakkaitasi?

Huomio 1 (ensirakkaus kestää)

Jos pidät musiikista, mieti mitkä ovat lempiyhtyeitäsi? Monet rakkaimmat yhteydet tehdään nimittäin jo teini-iässä. AC/DC, Metallica, Bon Jovi ja Madonna täyttävät yhä stadionit, vaikka viimeisimmät musiikilliset suoritukset ovat jättäneet toivomisen varaa. Levymyynti laahaa ja uusia ”asiakkaita” eivät kyseiset artistit enää juurikaan houkuttele.

Huomio 2 (what`s cooking?)

Mikäli et ole ikäryhmässä 13-19, et ole kuullut Dubsmash-aplikaatiosta, jolla voi tehdä hauskoja videoviestejä tuttaville. Jos kuitenkin olet kuullut tästä puhuttavan, mieti, mistä kuulit? Ennustan, että liikkuvan kuvan käyttö ja kysyntä lisääntyy tulevina vuosina merkittävästi.

Huomio 3 (EVVK, OMG, LOL yms.)

Teineillä on monesti ihan oma kieli, jotka me muut implementoimme tarpeentullen käyttöön viiveellä. Tiedätkö mitä tarkoittaa #ISMO? – Ihan sama mulle, oikeesti.

 

Teinien internet

#ISMO

 

 

Tuomo Kuusisto – Digital Director