RTB

Real Time Bidding

Mitä on Real Time Bidding?

Perinteisesti display-mainontaa verkossa on ostettu hintaneuvottelun jälkeen lähettämällä manuaalisesti ostotilaus medialle. Päätös näkyvyydestä on tehty ennen kampanjan aloitusta. Optimointi on tapahtunut analysoimalla tuloksia kampanjan jälkeen ja ottamalla oppeja seuraavan kampanjan suunnitteluun. Real Time Bidding kääntää tämän ajattelun päälaelleen. RTB-kampanjoita on mahdollista optimoida reaaliaikaisesti läpi kampanjan keston, koska mainonnan ostaminenkin tapahtuu reaaliajassa – mainosnäyttö kerrallaan.

 

Miten tämä kaikki on mahdollista?

Real Time Bidding -kampanjan takaa löytyy paljon hienostunutta teknologiaa sekä dataa. Julkaisijoiden puoli (myyntityökalu) keskustelee meidän teknologiamme kanssa (ostotyökalu) halutun käyttäjän saapuessa verkkosivulle. Teknologiamme järjestävät millisekunneissa huutokaupan ja sen voittanut saa näyttää mainoksen. Voimme siis valita (datan avulla) kenelle näytämme mainoksen ja (teknologian avulla) mihin hintaan.

 

RTB:n hyödyt

Näkyvyyteen tietyssä ympäristössä ei sitouduta etukäteen ja toivota vain parasta, vaan kanavaa, päätelaitetta sekä formaattia optimoidaan reaaliaikaisesti niin, että kampanjan tavoitteet toteutuvat. Rahat laitetaan aina sinne, missä niille saa parhaan tuoton. Datan avulla pystymme valitsemaan kustannustehokkaimman kohtauspaikan juuri sille käyttäjälle, jonka haluamme tavoittaa. Ostamme siis kohdeyleisöä tietyn mediatilan sijaan.

 

Mikä erottaa meidät muista?

RTB perustuu todella vahvasti median ostamisen automatisoimiseen, mutta parhainkin teknologia on vain niin hyvä kuin sen käyttäjä on. Me perustamme kaiken optimoinnin dataan, jota analysoi digitaalisen mainonnan ostamisen ammattilainen. Kuin pilotti hän pitää ohjat käsissään koko kampanjan ajan ja varmistaa, että tulokset kehittyvät haluttuun suuntaan.