SEM

Hakusanamainonta

Hakusanamainonta eli maksettu mainonta hakukoneessa on erinomainen ja kustannustehokas keino antaa potentiaalisten asiakkaitesi löytää sinut hakukoneiden avulla. Hinnoittelusta tekee kustannustehokkaan se, että maksat vain mainosta klikanneista käyttäjistä. Hakusanamainonnasta käytetään myös lyhennettä SEM ja se täydentää hyvin näkyvyyttäsi hakukoneessa hakukoneoptimoinnin ohessa.

 

Hakusanamainonnan hyödyt

Hakusanamainonta on todella joustava ja nopea keino saada näkyvyyttä hakukoneessa. Mainonta kohdennetaan potentiaalisiin asiakkaisiin juuri sillä hetkellä, kun he etsivät tietoa, ja viesti kohdennetaan palvelemaan sitä tarvetta, jonka käyttäjä juuri esitti hakulausekkeessaan – mainonta ei tämän kohdennetumpaa voi enää olla! Hakuja tekevistä käyttäjistä noin 20 % klikkaa mainosta hakutulossivulla, ja mitä parempi mainos, sitä todennäköisemmin sitä klikataan. Et myöskään maksa turhasta, koska mainonnan hinta perustuu klikkauskohtaiseen hinnoitteluun. Kampanjan optimointi on myös erittäin helppoa ja samalla välttämätöntä kustannustehokkaiden tuloksien aikaansaamiseksi. Tuloksien jatkuva analysointi ja tästä seuraavat optimointitoimenpiteet takaavat hakusanamainonnan kustannustehokkuuden.

 

Miten mainonta ja luonnolliset tulokset toimivat yhdessä?

Monesti ajatellaan, että maksettu mainonta hakukoneessa on turhaa, mikäli näkyvyys luonnollisissa hakutuloksissa on erinomainen. Hakusanamainonta kuitenkin lisää tunnetusti liikenteen määrää verkkosivuille, vaikka verkkosivustosi olisikin samalla hakutulossivulla hyvällä paikalla. Tämä johtuu siitä, että aina osa käyttäjistä tulee siirtymään verkkosivulle mainosten kautta. Mikäli et mainosta sinulle tärkeillä hakusanoilla, on aina mahdollisuus siihen, että joku muu vie käyttäjän sivuilleen houkuttelevalla mainoksella.

Mainonnassa on myös mahdollista palvella käyttäjää eri viestillä kuin luonnollisissa hakutuloksissa – jolloin käyttäjä itse valitsee kumpi ”hakutulos” osuu hänelle paremmin. Esimerkiksi luonnollinen hakutulos voi tarjota käyttäjälle lisätietoa kun taas maksettu mainonta voi ohjata suoraan myyntiin.

 

Kolmas hyöty on ”kiinteistön” omistaminen hakutulossivulta. Hakukoneoptimoinnilla voidaan tuoda näkyviin lukuisia elementtejä, kuten kuvat ja paikkatiedot, tekstilinkkien lisäksi. Yhdistämällä nämä hakusanamainontaan omistat potentiaalisesti paljon pinta-alaa hakutulossivulta, jolloin käyttäjän on todella vaikea olla huomaamatta sinua.

 

Kenelle hakusanamainonta sopii?

Kenelle tahansa, joilla on verkkosivut, jonne halutaan ohjata liikennettä. Kyseessä voi olla verkkokauppa tai esim. brändisivut, jotka antavat käyttäjille lisätietoa tuotteista tai palveluista. Hakusanamainonnan ratkaisu räätälöidään aina asiakaskohtaisesti juuri sinun tavoitteillesi sopivaksi.

 

Kiinnostuitko?

Jätä meille yhteydenottopyyntö:

Nimi (pakollinen)

Sähköposti (pakollinen)

Puhelinnumero

Minua kiinnostaa:
HakukoneoptimointiHakusanamainonta