SEO

Hakukoneoptimointi

Hakukoneoptimointi, josta käytetään myös lyhennettä SEO (Search Engine Optimization), on hakusanamainonnan ohella tehokkain ja kohdennetuin tapa tehdä markkinointia verkossa.

 

Mitä on hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi, jonka tarkoituksena on parantaa omistetun median, kuten verkkosivuston löydettävyyttä hakukoneista. Juuri löydettävyys on yrityksille ja palveluille elintärkeää. Kuluttajat ovat tiedonhaussa tänä päivänä lyhytjänteisempiä  kuin koskaan. Tiedon täytyy olla saatavilla heti ja vaivatta, muutoin tilaisuus on menetetty. Tästä syystä SEO:n tulee olla kaiken digitaalisen markkinoinnin keskiössä.

 

Miksi SEO toimii?

Markkinoinnin kohdentaminen on tehokkainta tilanteessa, jossa käyttäjä kertoo sinulle etsivänsä tietoa tietystä asiasta. Samalla sinulle avautuu tilaisuus kertoa hänelle hakukoneoptimoinnin avulla, mistä hänen etsimänsä tieto löytyy. Tämän ansiosta hakukoneiden kautta tulee tunnetusti laadukkain kävijävirta verkkosivustoille. Hakukone palvelee tarvetta sekunnin murto-osissa.

Kysynnän ja tarjonnan on siis kohdattava hakutulossivulla, jotta käyttäjä löytää tiensä omistettuun mediaasi. Siksi on valittava dataan pohjautuen ne haut, joiden yhteydessä halutaan näkyvyyttä.

 

Miten hakukoneoptimoin sivuni?

SEO on siis jatkuva prosessi, joka sisältää erilaisia strategioita, tekniikoita ja taktiikoita. Siihen vaikuttavat sivuston tekninen toteutus ja sisältö sekä sivun maine ja ihmisten mielipiteet siitä. Kyllä – myös ihmisten mielipiteet vaikuttavat. Positiivisesta kanssakäymisestä verkkosivuston tai minkä tahansa muun omistetun median kanssa saatat hyvinkin jättää verkkoon signaaleja hakukoneille, että pidit juuri tästä sivustosta ja sen tarjonnasta. Hakukoneet arvottavat sitten näitä ihmisten jättämiä signaaleja osana kaavaa, jolla ne järjestävät hakutuloksia.

 

Hakukoneoptimointi vaatii siis osaamista laajalla saralla, sillä sivuston tulee olla teknisesti esteetön hakukoneille, sisällön on oltava kiinnostavaa ja käyttäjän tarpeita palvelevaa sekä sisältöä on osattava markkinoida. IT-osaaminen, sisällöntuotanto ja sisältömarkkinointi tekevät yhdessä töitä sen eteen, että verkkosivustosi löytyy hakutulossivulta mahdollisimman hyvältä paikalta sekä erottuu siellä.

Kiinnostuitko?

Jätä meille yhteydenottopyyntö:

Nimi (pakollinen)

Sähköposti (pakollinen)

Puhelinnumero

Minua kiinnostaa:
HakukoneoptimointiHakusanamainonta