02 Jun Mainos yllätti kuluttajan!

Datan hyödyntäminen display-mainonnan ostamisessa on tätä päivää. Sen lisäksi, että mainostilaa voidaan ostaa näppärästi järjestelmien avulla, voidaan mainontaa myös kohdentaa valikoiduille kohderyhmille sopivana aikana, jopa ostopolun eri vaiheet tunnistaen. Myyntipuheissa homma hieman kärjistyy siten, että medioiden sijaan markkinoija voi ostaa vain haluamiaan kohderyhmiä. Kuluttajahan on sama, tapahtuipa kohtaaminen missä hyvänsä mediaympäristössä. Erona tietty mediatilan hinnoittelu, joka poikkeaa merkittävällä tavalla sivustosta riippuen. Näiltä pohjilta kiireisimmät supattelevat median kuolemasta – siinä on mielestäni jo vähän liioittelun makua…

Lue koko alkuperäinen artikkeli Kauppalehden blogista.

Juttu on osa Kauppalehden “mediatoimistot äänessä” blogisarjaa, jossa mediatoimistojen ammattilaiset ottavat kantaa digitaalisen markkinoinnin trendeihin ja haastavat lukijoita keskustelemaan digitaalisen markkinoinnin ajankohtaisista aiheista.

tuomo-blogiin

Tuomo Kuusisto – Digital Director