01 Sep IPG Mediabrands ja Viking Line hakkeroivat markkinointia merellä

 

IPG Mediabrands Nordic järjesti jo toistamiseen Hackathon-tapahtuman, tällä kertaa Suomessa ja Ruotsissa. Kaksipäiväiseen tapahtumaan osallistui yhteensä 30 eri media-alan huippuosaajaa kaikista Pohjoismaista. Suomesta tapahtumaan osallistui osaajia kaikista IPG-toimistoista; IUM:stä, Virrasta, Marvelousista, R3alista ja Kuulaasta.

Hackathon on konsepti, jossa IPG Mediabrandsin erikoisasiantuntijat eri maista ja yksiköistä kokoontuvat yhteen ratkaisemaan kulloisenkin asiakkaan aitoja markkinointihaasteita. Mukana on mm. strategeja, tutkijoita, mediasuunnittelijoita ja sisällöntuottajia. Tarkoitus on vahvistaa Nordic-tason yhteistyötä sekä löytää uudenlaisia ratkaisuja dynaamisessa ja intensiivisessä työskentely-ympäristössä. Hackathon tarjoaa uudenlaisen projektityöskentelymallin, mahdollisuuden ongelmanratkaisuun eri näkökulmista.

Hackathon koostui tänä vuonna viidestä eri ryhmästä, jotka kaikki tarkastelivat ydinhaastetta eri näkökulmista. Jokaisessa tiimissä oli eri osa-alueiden asiantuntijoita, jotta ryhmien monimuotoisuutta saataisiin hyvin esiin. Annettu haaste piti ratkaista vuorokauden aikana, luoda ytimekäs presentaatio ja esittää se tuomaristolle, joka lopulta valitsi voittajatiimin.

Tänä vuonna asiakas-casena oli Viking Line, jonka tavoitteena oli löytää luovia ratkaisuja, joita voitaisiin implementoida sekä Suomen että Ruotsin markkinoille. Tapahtumaan osallistuneet kehuivat etenkin järjestelyjä, asiakas-casen mielenkiintoisuutta sekä asiakkaan sitoutuneisuutta koko prosessiin. Kaiken kaikkiaan Hackathon oli osallistujille opettavainen ja mieleenpainuva kokemus, jossa jokainen joutui puristamaan itsestään viimeisetkin luovuuden rippeet ja sai hämmästyä intensiivisen tiimityön voimasta.’

Katso video tämän vuoden tapahtumasta sivun alussa! 

Voittajatiimiksi valikoitui:
Jenni Reitti, Senior Digital Strategist (IUM FIN)
Oliver Esseen, Insights Manager (Insights SWE)
Nadia Laustrup, Digital Manager (IUM DK)
Lisa Kristiina Mølmen, Account Director (IUM NO)
Markus Johansson, Broadcast/OVI specialist (IUM SWE)
Staffan Baer, Data Management and programmatic specialist (Cadreon SWE)

Tuomaristoon kuuluivat:
Samuli Heiskala, Marketing Manager, Viking Line Finland
Niklas Zhovnartsuk, Brand Manager, Viking Line Sweden
Mika Häyrinen, CEO, IPG Mediabrands Finland
Urban Hilding, CEO, IPG Mediabrands Sweden
Cato Drægebø, Business Development Director, IPG Mediabrands Norway
Michael Ingemann, Chief Digital Offices, IPG Mediabrands Denmark
Oliver Lane, Digital Strategist, Mubaloo U.K.